måndag, januari 22

Allvar!

Jag tog Togges symptom på allvar och begärde omedelbart en tids tjänstledighet från mitt jobb. Sådant låter sig göras med avsevärda mellanrum. Man lägger sig inte i mörkret under täcket och hetsäter holländsk choklad utan allvarliga anledningar. Jag har sedan en tid anat dessa strömningar. Har jag försakat dig, Togge? Har jag ej tillräckligt ägnat mig åt dig och dina hundliga intressen? Börjar du tvivla på vår vänskap? Efter tre pipor hade jag bestämt mig för att Togge och jag på djupet skulle reda upp det här. Vi har nu planerat ett antal sessioner med något vi kallar för en pratkur. Detta innebär i korthet ett antal väl strukturerade och i förväg inplanerade tillfällen då vi sätter oss ned för samtal. Meningen är att Togge skall känna sig så väl till mods att han kan anförtro mig de underliggande anledningarna. Vi vet egentligen inte vad vi gör men vi prövar oss fram.

Inga kommentarer: