fredag, februari 16

Lateralt

Nå, tillåt mig presentera mig som en förespråkare av ornamental kunskap. Du kanske liknar din hjärna vid en liten maskin, utrustad för att fungera effektivt men enkelspårigt och utan några extra eller oanvändbara delar. Jag liknar min hjärna vid en papperskorg fylld med bitar av glansigt tyg, udda ädelstenar och små klenoder, värdelösa men fascinerande kuriositeter, glitter och grannlåt, underliga små täljda bitar och en hyfsad mängd hälsosamt skräp. Skaka maskinen och den går sönder, skaka papperskorgen och den anpassar bara sig och sitt innehåll på ett nytt underbart sätt.

6 kommentarer:

Maria sa...

Som ett kalejdioskop... allt blir vackert bara man skakar till det lite... fint sätt att se på saker och ting Frippe... du är INTE svart!

Anonym sa...

Inte du heller, Maria, har jag hört på stan!

Maria sa...

AV VEM/VILKA!? JAG MÅSTE FÅ VETA!!!

Anonym sa...

Jag hörde det på Sthlm-Berlin. Av vem minns jag inte riktigt? Jag tror att det var en 5-6 stycken vid bardisken som diskuterade det när jag råkade höra ditt namn och lade mig i diskussionen.

Maria sa...

Jahaja - köksmästarn är inblandad alltså!!!?

Anonym sa...

Alla, Maria, alla!