tisdag, januari 23

Magick


Togge är sur! Efter morgonens promenad och mitt högljuda utbrott surar han. För att blidka honom har jag plockat fram vårt favoritprogram. Endast vid högtidliga tillfällen gottar vi oss tillsammans åt Catweazel och hans äventyr. Jag minns min barndom när mitt behov av dessa upplyftande äventyr grundlades. Togge kom ju senare men han har anammat min glödande passion för denna engelska höjdpunkt i TV-dramatik. Jag har fortfarande svårt för att kalla telefonen för något annat än tellingbone och varje gång jag måste påtala något fel med mina lampor eller andra saker som går på el ser reparatörerna med trötta och förvirrade ögon på mig när jag hela tiden refererar till electrickery. Togges favorit är Catweazels kamrat Touchwood. Deras förhållande tror jag påminner Togge om Togges och min relation!

1 kommentar:

Maria sa...

Jahaja... här var det relationsproblem märker jag, som i vilken normal familj som helst... Annars kan jag rekomendera en resa upp till Kiruna, de lär ha fin-fina tunnlar där uppe.